בניית מצבות

בניית מצבות, על ידי מצבות קדימה, נעשית עבור כל סוגי הקברים. 

מצבה לקבר יחיד, מצבה כפולה, מצבה בקיר וכן למצבת על- לקבורה של אחד מעל השני.

מצבת יחיד

מצבת יחיד נקראת כך, משום שהיא מיועדת לקבורה של נפטר אחד.
יחד עם זאת, ניתן לקבור נפטר יחיד במגוון רחב של קבורות.

הקבורה המסורתית ביותר שהייתה נהוגה בארץ, במשך שנים רבות, נקראת "קבורת שדה". קבורה זו מאופיינת הן בשטח עצמו והן במבנה הקבר. הנקבר בשיטה זו, נטמן בשטח ישר ופתוח בעומק האדמה. המרווח בין לקבר לקבר עומד על  כחצי מטר.

עם הזמן התפתחו גם שיטות קבורה נוספות כמו קבורת הסנהדרין וקבורת הרמה. שתי שיטות קבורה אלו, התפתחו עקב מצוקת קרקעות. קבורת רמה מתבצעת בשטח פתוח אך בניגוד לקבורת השדה, היא נעשית   במפלסים במבנה רב קומות,

כיום, לכול בית עלמין יש את שיטות הקבורה הנהוגות בו. שיטות אלו מותאמות לאופי כמו גם לגודל האוכלוסייה שלו.

מצבות יחיד קטנות

מצבת יחיד קטנה יכולה להיבנות  על קבר של נפטר אחד כמו גם על קבר עם שני נפטרים הקבורים האחד מעל השני. הנפטרים יכולים להיות בעלי קרבה משפחתית אך באותה המידה  גם שני זרים.   

יתרונה הגדול של מצבה קטנה,  הוא בכמות האבן שהיא צורכת. במצבה קטנה נעשה שימוש מופחת בכמות האבן, לכן גם העלויות קטנות בהתאמה.     

להבדיל מכמות האבן, סוג האבן אינו תלוי בגודל המצבה. מבחינה זו, אין הבדל בין מצבה בגודל קטן לבין מצבה בגודל סטנדרטי. גם את הראשונה וגם את השנייה  ניתן לעצב ולבנות במגוון אופנים וסוגי אבנים.  

מצבה כפולה

מצבה כפולה, הנקראת גם מצבה זוגית או משפחתית, נבנית על קבר של שני נפטרים. הנפטרים יכולים להקבר זה לצד זה או האחד מעל השני. יתרה מזו, הם יכולים להיות, למשל, זוג אבל גם ללא קשר משפחתי כזה או אחר. 

היתרון המשמעותי של קבר כפול, מעבר לעניין הרגשי- משפחתי, הוא החסכון המשמעותי בקרקע. חסכון המתקיים גם בנפטרים הנטמנים זה לצד זה אך בעיקר בנפטרים הנקברים זה מעל זה.

למצבה כפולה יכול להיבנות לוח משותף ושתי כריות או רק שתי כריות.  

במקרים, בהם נפטר אחד נקבר אחרי השני, ניתן להחליף את המצבה הישנה בחדשה. לחילופין, אפשר לפרק רק את הכרית ולהוסיף עליה את הכיתוב. השינויים תלויים בעיקר בצורת המצבה כפי שתוכננה מראש.  

בניית מצבות מיוחדות, אפשרית למצבות כפולות בדיוק כמו למצבת יחיד או למצבה מכול סוג אחר. 

בניית מצבת סנהדרין

מצבת סנהדרין מיועדת לקבורת סנהדרין והיא נקראת גם קבורה בקיר או קבורה במגרות.

הקברים נבנים בדומה לקברי הסנהדרין שנחשפו הן בירושלים והן במקומות אחרים בארץ. בשיטת קבורה זו, הנפטר מוכנס, על גבי מיטה מיוחדת, לתוך כוך, בקיר הנישא לגובה של חמישה קברים.

מצבת סנהדרין היא במהותה,  הלוח שסוגר על העפר. לוח זה יכול להיות מגרניט אך באותה המידה גם יכול להיות מכל אבן אחרת. בדיוק כמו בכול סוגי המצבות אחרים.  

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

השאירו פרטים ונחזור אליכם תוך 24 שעות